De commerciële binnendienstmedewerker is de spil van het bedrijf. Alles draait om de perfecte omgang met de klant: Het telefonische te woord staan van en kunnen verkopen aan potentiele-, nieuwe- en bestaande klanten, het maken van afspraken, het verwerken van orders, opdrachten en verzoeken van buitendienstmedewerkers, het afhandelen van klachten en problemen. Om de commerciële binnendienstmedewerker optimaal toe te rusten voor al die taken, is de training 'Commerciële vaardigheden' ontwikkeld.
Verbeter je commerciële vaardigheden voor tevreden klanten
Goed verkopen gaat niet zonder een geoliede binnendienst waar de taal van de buitendienstmedewerkers wordt gesproken. In de training Commerciële vaardigheden leer je hoe je kunt bijdragen aan een hoger rendement. Je leert hoe je de verkoop kunt stimuleren door een goede follow-up te geven aan offertes, klachten en gemaakte afspraken. Het resultaat? Tevreden klanten die graag terugkomen met vervolgopdrachten.
Aspecten die aan bod komen:
- Gesprekstechnieken
- Herkennen van en kunnen omgaan met verschillende klantentypen
- Succesvol opvolgen van offertes
- Koopmotieven
- Cross- en up-selling
- Klachtafhandeling
- Bezwaartechnieken
- Adviseren en argumenteren in klantvoordelen
- Afsluiten van de order – diverse afsluittechnieken
Voor wie
Binnendienstmedewerkers met commerciële verantwoordelijkheden in hun takenpakket. Verder een aanrader voor iedereen binnen het bedrijf die contacten onderhoudt met klanten.